Insändarsvar: Det går bra att ta kontakt

Insändare
PUBLICERAD:
"Det som hänt är att den lokal Sunne kommun hyr på Uddebo, av Sunne Fastighets AB, har renoverats utifrån lagkrav och verksamhetens önskemål", svara enhetschefen Therese Skoglund sign. Upptröttna pensionärer.
Foto: Åsa Eneljung
Svar till signaturen Upptröttna pensionärer

Hej, pensionärer på Uddebo. Det går fortfarande jättebra att ta kontakt med hemtjänstpersonalen på olika sätt! Det som hänt är att den lokal Sunne kommun hyr på Uddebo, av Sunne Fastighets AB, har renoverats utifrån lagkrav och verksamhetens önskemål. Hemtjänstpersonalen har fått en bättre och säkrare arbetsmiljö, bland annat en dörr att låsa eftersom lokalen ofta är obemannad. Hemtjänstgruppen har kunder i hela Gräsmarksområdet och är oftast ute på jobb.

Att bo på Uddebo fungerar precis som att bo i ett vanligt hyreshus med egen lägenhet. Miljön är anpassad för äldre och kallas seniorboende. Boendet innebär dock ingen speciell kommunal service. Det är inte tanken att hyresgäster eller besökare ska ha tillgång till hemtjänstens personalutrymmen vare sig på Uddebo eller någon annanstans.

Om ni vill komma i kontakt med personalen är ni varmt välkomna att ringa. Telefonnumret finns vid dörren till hemtjänstgruppens lokal. Där finns också en brevlåda där ni är välkomna att lämna meddelanden alternativt ringa på dörren. Om någon personal är på plats kommer de gärna och pratar med er.

Med vänlig hälsning

Therese Skoglund, enhetschef vård och omsorg, Sunne kommun

Detta är en åsiktsartikel och innehållet är skribentens eller skribenternas egna uppfattningar.